Een digitale nieuwsbrief versturen via email is misschien wel de eenvoudigste manier om persoonlijk contact te onderhouden met jouw doelgroep en zo je bedrijf en product of dienst onder de aandacht van bestaande en nieuwe klanten te brengen en te houden.
Een digitale nieuwsbrief is een onmisbaar stukje van de puzzel die online marketing heet. Of je hem nu verstuurt naar enkele loyale klanten of naar tienduizenden potentiële klanten. Een nieuwsbrief doet achter de schermen stilletjes zijn werk, zodat jij kunt concentreren op belangrijkere zaken: het runnen van jouw bedrijf.
De voordelen van een digitale nieuwsbrief in een notendop:
Een campagne is extreem goedkoop vergeleken met direct mail of gedrukte nieuwsbrieven, er zijn namelijk geen kosten voor papier, druk, enveloppen en postzegels. |
Een digitale nieuwsbrief is zeer snel in te zetten in tegenstelling tot een per post verzonden campagne, binnen enkele minuten is de nieuwsbrief verstuurd naar tientallen of honderdduizenden ontvangers. |
De boodschap wordt naar de doelgroep geduwd, in tegenstelling tot een website waar de doelgroep expliciet naar toe moet gaan. |
Een digitale nieuwsbrief is zeer gemakkelijk om te traceren. Zo heeft men snel inzicht in geweigerde mails, positieve of negatieve respons, door-clicks en rendement (ROI). |
Email is nog steeds een van de meest gebruikte manier van communiceren en het is de vaak de eerste taak die mensen doen na het opstarten van een computer. |
Door het alsmaar stijgende gebruik van smartphones worden digitale nieuwsbrieven relatief snel geopend en gelezen. |